1) Odpowiedz, w jaki sposób:
a) mięsień sercowy jest zaopatrywany w tlen i składniki odżywcze
b) są odbierane z mięśnia sercowego produkty przemiany materii

2) Wyniki pomiaru ciśnienia krwi dorosłego człowieka jest prawidłowy, jeśli wynosi 120/80 mmHg .Napisz, co oznaczają wymienione liczby oraz jakie czynniki mają wpływ na wartośc ciśnienia krwi .

-Wartośc 120 mmHg oznacza .....................................................................
-Wartośc 80 mmHg oznacza .....................................................................
-Ciśnienie krwi zależy od: .....................................................................

:)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T09:59:12+01:00
Odpowiedz, w jaki sposób:
a) mięsień sercowy jest zaopatrywany w tlen i składniki odżywcze
zaopartywany jest przez naczynia wiencowe
b) są odbierane z mięśnia sercowego produkty przemiany materii
równiez przez te naczynia
.

-Wartośc 120 mmHg oznacza ....cisnienie skurczowe...
-Wartośc 80 mmHg oznacza .......cisnienie rozkurczowe...............
-Ciśnienie krwi zależy od: ...wieku, płci,stanu zdrowia, emocji
6 4 6
2010-02-28T12:41:18+01:00
1.
a) tlen i inne związki rozprowadzane sa przez krew
2. ciśnienie zalezy od ciśnienia atmosferycznego oraz czynnikow takich jak stres
6 2 6