Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T18:52:12+01:00
Zastosowanie wodoru;
- otrzymywanie metanolu, węglowodorów i amoniaku;
- w utwardzaniu tłuszczów
- jako paliwo rakietowe
- w ogniwach paliwowych

Wodór-niemetal
WŁAŚCIWOŚCI
- gaz
- bezbarwny
- bezwonny
- słabo rozpuszcza się w wodzie
- najlżejszy gaz
- łączy się z niemetalami np.
a) połączony z tlenem daje wodę
b) z azotem daje amoniak
c) z chlorem daje chlorowodór
d) z siarką daje siarkowodór
4 4 4
2010-02-27T18:54:03+01:00
Wodór- symbol H, gęstość=0,0899g/dm3
Wodór był już prawdopodobnie znany alchemikom, powstaje bowiem w reakcjach metali z kwasami.
Wodór odkrył i opisał jako pierwszy angielski chemik w 1776roku HENRY CAVENDISZ (czyt. Kavdysz).

Zastosowanie wodoru;
- otrzymywanie metanolu, węglowodorów i amoniaku;
- w utwardzaniu tłuszczów
- jako paliwo rakietowe
- w ogniwach paliwowych
2 2 2