Odpowiedzi

2010-02-27T19:10:55+01:00
Brak Zainteresowania szlachty Losami Rzeczpospolitej
Liberum Veto nie pozwalam podczas obrad sejmu
Zbyt mała liczba wojsk
Osłabienie wojnami z Rosja i Szwecją
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T19:11:28+01:00
W rzeczpospolitej słabym ogniwem był ustruj. Szlachta donrząca tylko do swoich celów nieintersując sie losem państwa.
Zasada Liberum Veto uniemożliwiała wprowadzania nowych przydatnych ustaw
gdyż zawsze znalazł sie jakiś kupiony senator.
Słabość armi nie stanowiła żadnego zagrożenia dla inych pańtw więc była łatwym łupem. Armia była mała słabo płacona i żle wyposadzone
Nieudolni królwie niepotrafiący zapanować nad zapędami magnatów.

Licze na naj