1.Obwód kwadratu wynosi 12cm.Oblicz pole tego kwadratu.
2.Boki równoległoboku mają długości 9cm i 6cm,a wysokość opuszczona na dłuższy bok ma długość 4cm.Oblicz pole równoległoboku i długość drugiej wysokości.
3.Krótsze ramię trapezu prostokątnego ma długość 3,6cm.Górna podstawa ma długość 4,5cm,a dolna podstawa jest o 6cm dłuższa.Oblicz pole tego trapezu.

3

Odpowiedzi

2010-02-27T19:11:31+01:00
1. L= 12 cm czyli jeden bok ma 3 cm P=3×3= 9 cm ma obwód.
2010-02-27T19:12:27+01:00
Zad.1
12/4=3
3*3=9 oto pole

zad.2
4*9=36 oto pole
36/6=6 oto druga wysokość

zad.3
4,5+6=10.6
10.6*3.6*0.5=19.8 oto pole
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-27T19:15:08+01:00
1.

Ob = 12cm : 4 = 3cm
Pp = 3 x 3 = 9cm²

2.

P. równoległoboku= a*h= 36cm²
h2= 36÷6=6

druga wysokość ma 6cm.

3.

4,5+6=10.6
10.6*3.6*0.5=19.8

Górna podstawa ma długość 19.8 cm²