Mirek na rowerze, a Jurek pieszo wyruszyli z tego samego miejsca jednocześnie w przeciwnych kierunkach. Po pewnym czasie odległość między chłopcami wyniosła 7.240 m. Ile m przeszedł Jurek, skoro Mirek przejechał drogę 7 razy dłuższą?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T19:18:32+01:00
J droga jurka
M- droga mirka
7J=M
7J+J=7240
8J=7240
J=905 m
M=7240-905=6335 m
2010-02-27T19:21:33+01:00
7.240/2= 3.62
3.62*7=25.34
Odp.; Jurek przeszedł 18.1m