Zagadnienia do opracowania lektury ,,Opowieści z narnii lew czarownica i stara szafa"

1.Gdzie toczy sie akcja powiesci? Wskaż alementy obu swiatach .
2,Wymien imiocna czworki dzieci w kolejnosci od najmniejszego do najstarszego i dokonaj krotkiej charakterystkyki kazdego z nich(w tym celu podaj :charakter ,uposobnienie,zainteresowania,cechy bohatera itp.

3.Wymien postacie basniowe fantastyczne wystepujace w utworze .

4.Jakie znaczenie w powiesci na szafa i lustro wbudowane w jej drzwi.

5.do kogo porownalbyś aslana i dlaczego.

6.Na czym polegala zdrada ktorej dopuscil sie edmund czego nauczyly go trudne doswiadczenia jak odkupil swoje zle postepowanie

7.napisz dlaczego biala czarownica nie mogla zasiasc na tronie narnii.Jaki spotklał ją los







Pierwszemu daje najlepiej i 128 punktow

2

Odpowiedzi

2010-02-27T19:25:13+01:00
1W angli i fikcyjnej kraiie narnii
2łucja najmłodsza dość naiwna ciekawa świata uczciwa mająca dobre serce
edmund 2 z rof=dzenstwa wybuchowy żyjący w cieniu swojego brata piotra
piotr wzór wszekich cnót lubi potępić edmuda
zuzana najstarsza z rodzeństwa prawie już dorosła podchodzi do życi dość steptycznie
3) faun tunus, aslan , biała czarownica, bobry , armie obu stron, syreny
4) szafa ta pokazuje kim nprawde jesteśmy i czy i jak powiniśmy sie zmienić
5) aslana porównał bym do boga gdyż tak jak on odkupił zdrade edmuna śmierciom jes dobry i był w stani odać swoje życie za inych
6) edmund dopusciłsie zdrady kierując sie cściwościom zdradził swoje rodzeństwo, nauczyło go to pokory i trzeżwej oceny sytułacji, karą była śmierć aslana
7) biała czarownica będąc kimś złym niemogła zasiąść na tronie tak dobrego miejsca, pozatym była zyt pewna siebie i okrutna

licze na naj mam nadzieje że sraczy
12 3 12
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T19:33:18+01:00
1.
Akcja toczy się w latach 40 w Wielkiej Brytanii w domu starego profesora.

Kraina Narnii w której panuje zima przez samozwańczą królową - Białą Czarownice.
2.
-Łucja (najmłodsza, od początku spoufaliła się z Panem Tumnusem, nikt nie wierzył w jej opowieści przez co była nieszczęśliwa)
-Edmund (starczy od Łucji, spoufalił się z Białą Czarownicą, był 'gorszym charakterem' w świetle swojego rodzeństwa na początku serii o Narnii, później zrozumiał swe złe postępowanie)
-Zuzanna (była łagodna, ale sprawiedliwa)
-Piotr (najstarszy z rodzeństwa, zwyciężył Białą Czarownice i został okrzyknięty bohaterem)

3.
-Aslan
-Pan Tumnus
-Jadis (Biała Czarownica)
-Pan i Pani Bóbr
-Olbrzym Grzmotołup

4.
Szafa z lustrem jest przejściem między naszym światem, a krainą Narnii.

5.
Aslan'a można porównać do króla. Jest on w tej krainie władcą i tak jak królowie rozwiązuje spory i broni swoich poddanych.

6.
Edmund zdradził swoje rodzeństwo spoufalając się z Białą Czarownicą. Wyjawiał jej sekrety w zamian za co dostawał ptasie mleczko. Jednak gdy Edmund poszedł do zamku Jadis stał się więźniem, później zakładnikiem za którego Aslan złożył z siebie ofiarę.

7. Jadis była okrutna i zła, zaś Narnia to było miejsce dobra.
14 3 14