Odpowiedzi

2010-02-27T19:19:05+01:00
Wpisz w google pozytywne cechy Karola wielkiego i wybierz te które Ci pasują ;D
2 3 2
2010-02-27T19:21:22+01:00
Ojej... niestety nie znam aż 12, ale mogę Ci podać dwa, otóż:
zawdzięczał go swoim sukcesom podczas panowania, jak również temu, że miał 192 cm wzrostu. Mam nadzieję, że trochę Ci pomogłam:)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T19:25:55+01:00
Karolowi Wielkiemu nadano przydomek Wielki ponieważ :
--wprowadził wiele reform.
-- bo był odważny,miał honor i trwałość w dążeniu do celu.
--był wysokiej postury.
--dzięki Karolowi Wielkiemu państwo wzrosło na sile,dzięki podbojom i dobrze prowadzonej polityce przyczynił się do wzrostu rangi państwa.
--ujednolicił system miar i wag, dbał o rozwój handlu z północą i wschodem.
--reforma pisma i jezyka łacińskiego
--zakładał szkoły
--reforma pieniądza, srebra moneta- denar
--W średniowieczu stanowił wzór władcy idealnego, rycerza i gospodarza
--był świetnym politykiem i wodzem oraz mecenasem nauki i kultury
--Sprowadził na swój dwór wielu wybitnych uczonych, między innymi Alkuina z Yorku i Einharda.
--Już współcześni w uznaniu zasług nadali mu przydomek Wielki (wg innych ze względu na duży, jak na owe czasy wzrost - 192 cm) , zaś w językach słowiańskich jego imię stało się synonimem godności królewskiej.
5 5 5