Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T20:05:34+01:00
Ścena finałowa miała wpływ na rozwiazanie sie całej zaistnialej sprawy...
Poniewaz w scenie finałowej Kleant przyznaje sie ze to on ma szkatułke i mowi ze odda ja jesli ojciec pozwoli mu sie ozenic z Marianna...Harpagon sie zgadza.Rozwiazuje sie taz sprawa walerego poniewaz dowiaduje sie kto jet jego ojcem...dostaje tez zgode na slub z eliza...
2010-02-27T20:10:50+01:00
Przychodzi Kleant,który mówi,że zwróci pieniądze,ale tylko wtedy gdy ojciec(Harpagon)pozwoli mu na poślubienie Marianny.Również ojciec Marianny(Anzelm) przekonuje ojca Kleanta,do tego by zgodził się na małżeństwo młodych.Harpagon wyraża zgodę na małżeństwo dopiero wówczas,gdy Anzelm zgadza się na pokryciewszelkich kosztów.
Tak więc miłość i rozum dla Harpagona nie znaczą nic,gdy odzyskuje swoją ukochaną szkatułkę,nic innego go w tym momencie nie obchodzi.Jest typowym egoistą i skąpcem.