Na przedstawienie przyszło d dorosłych i m dzieci, razem 123 osoby.Kiedy przed końcem przedstawienia wyszedł 1 tata z dwójką czteroletnich synów, okazało sie że dzieci jest 3 razy więcej niż dorosłych. Zapisz równanie, oblicz, ilu dorosłych i ilu dzieci przyszło do teatru.

ODP:D+M=123
3(D+1)=M-2
31DOROSŁYCH, 92DZIECI

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T19:36:50+01:00
D- dorosli
m- dzieci
d-1- liczba dorosłych po wyjściu z przedstawienie 1 osoby
m-2- liczba dzieci po wyjściu 2 dzieci

m+d=123
3(d-1)=m-2

m+d=123
3d-3=m-2

m+d=123
-m+3d=1

4d=124
d=31

d=31
m+d=123

d=31
m+31=123

d=31
m=92
1 5 1
2010-02-27T19:44:13+01:00
D+m=123
3(d-1)=m-2

d+m=123
3d-3=m-2 / +2

d+m=123
3d-1=m

d+3d-1=123 / +1
m=3d-1

4d = 124 / :4
m=3d-1

d=31
m=3*31-1

d=31
m=93-1=92

Odp: Dorosłych było 31 osób, a dzieci 92.
1 1 1