Odpowiedzi

2010-02-27T19:33:02+01:00
1. pałeczka salmonelli- występowanie: w przewodzie pokarmowym zwierząt domowych, bydła, trzody chlewnej, drobiu.Do środowiska dostają się z kałem zwierząt i nosicieli

2. bakterie duru plamistego- Rickettsia prowazekii - źródłem zakażenia tymi drobnoustrojami jest chory człowiek

3. muchomor sromotnikowy- grzyb trujący

4. tytoń- jedynie przez rośliny

5. naparstnica- jedynie przez rośliny
2010-02-27T19:38:25+01:00
Substancje trujące :
Kwas azotowy
Fenol (kwas karbolowy)
Dwusiarczek węgla
Brom
Agarycyna

Przyczyny najczęstszych zatruć:
* tlenek węgla i gaz ziemny,
* leki,
* alkohol,
* środki czyszczące i piorące,
* grzyby kapeluszowe,
* stężone kwasy i zasady.

skutki zatrucia np tlenkiem węgla:
Jest najczęstszą przyczyną śmiertelnych zatruć w wielu krajach
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T19:45:21+01:00
Amoniak - występują objawi neurologiczne i psychologiczne, ciekły amoniak wywołuje odmrożenie, poza tym podrażnia śluzówkę oraz drażni skórę

czad (tlenek węgla)
* pożary budynków
* wadliwe lub użytkowane w pomieszczeniach o niesprawnej wentylacji, piecyki gazowe, węglowe i inne
* zatrucia przemysłowe
* zatrucia samobójcze
* spaliny silnikowe
powoduje:
zaburzenia pamięci
utrata łaknienie
w skrajnych przypadkach śmierc

arszenik - wdychanie, kontakt ze skórą
# zmiany skórne
# zapalenia błon śluzowych
# bóle brzucha
# biegunki
# niedokrwistość
# niedowłady i zaniki mięśni
# wypadanie włosów
# prążkowanie paznokci (linie Measa) i ich łamliwoś

rtęc - przez drogi oddechowe, zapalenie płuc, prowadzące do śmierci

aceton - przez drogi oddechowe, podrażnienie śluzówki, ból głowy i oczu