Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T19:35:10+01:00
A=bok podstawy
h=wysokość
h=2a

v=a²h=a²×2a=2a³=432cm²
a³=432:2
a³=216
a=6cm

h=2a=2×6=12cm= szukana wysokość
3 5 3
2010-02-27T19:40:06+01:00
Objętość puszki na kawę w kształcie graniastosłupa prawidłowego czworokątnego wynosi 432cm3 kwadratowych . Jej wysokość jest dwukrotnie większa od długości podstawy .Ile wynosi wysokość tej puszki?

h - wysokosc
a - krawedz podstawy

h = 2a (bo 2x wieksza niz podstawa)

V = pp*h
pp = a²

V= a²*h
a²*h = 432cm2
a²*2a = 432cm2

2a^3 (do potegi trzeciej)= 432cm3
a^3 = 216cm2
a= pierwiastek trzeciego stopnia z 216
a = 6 cm
h = 2*6= 12cm

Odp. Wysokość puszki wynosi 12cm.
2 5 2