Działka pana Bogdana ma powierzchnię równą 3 ary. ⅓ działki zajmują drzewa
owocowe, na 20% działki rosną kwiaty, a 0,4 działki przeznaczone jest na warzywa. Resztę działki zajmują ścieżki.
a) Ile metrów kwadratowych zajmują kwiaty?
b) Co zajmuje większą powierzchnię: drzewa owoce czy warzywa? O ile metrów kwadratowych większą?
c) Ile metrów kwadratowych przeznaczona na ścieżki?

3

Odpowiedzi

2010-02-27T19:38:51+01:00
3 a = 300 m2
(1/3)*300=100 m2 drzewa
0,2*300=60 m2 kwiaty
0,4*300=120 m2 warzywa
a) 60 m2
b) warzywa o 20 m2
c) 300-120-100-60=20 m2
6 3 6
2010-02-27T19:43:20+01:00
3 a = 100m kwadratowych

a 100m kwadratowych*20% podzielic przez 100% = 100m kwadratowych podzielic przez 5 = 20 metrów kwadratowych

4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T19:43:21+01:00
3 ary=10m×10m
3 ary=300m²

⅓×300m²=100m²-drzewa owocowe

20%×300m²=
=0,2×300m²=
=60m²-kwiaty

0,4×300m²=120m²-warzywa

300m²-(100m²+60m²+120m²)=
=300m²-280m²=
=20m²-ścieżki

a)Kwiaty zajmują 60m² powierzchni działki.
b)120m²-100m²=20m²
Odp. Warzywa zajmują więcej powierzchni działki, o 20m² więcej od powierzchni drzew owocowych.
c)Przeznaczono 20m² powierzchni działki na ścieżki.

30 4 30