Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T19:46:00+01:00
Metale:
- przewodzą prąd i ciepło
- wystepuja w stanie stałym z wyjatkiem rtęci
- maja połysk
- są koalne i ciagle
Niemetale:
- nie przewodza pradu i ciepla
- wystepyja we wszystkich stanach
2010-02-27T19:48:16+01:00
Metale:
stały stan skupienia(wyjątek rtęć)
barwa srebrzystobiała lub srebrzystoszara (wyjątki: złoto i srebro)
połysk metaliczny
kowalność, ciągliwość
dobre przewodnictwo cieplne i elektryczne
twardość
temperatura topnienia
gestość
aktywność chemiczna
Niemetale:
stały stan skupienia
barwa srebrzystobiała lub srebrzystoszara (wyjątek miedź)
połysk metaliczny
kowalność, ciagliwość
dobre przewodnictwo cieplne i elektryczne
nie są twarde
nie mają temperatury topnienia
nie są gęste
nie są aktywne chemicznie