Odpowiedzi

2010-02-27T19:56:34+01:00
Dłuzszy bok = 10 cm
przekątna = 6 cm

tworzy to trojkąt prostokątny, więc skorzystaj z tw. Pitagorasa:

a^2 + b^2 = c^2
6^2 + b^2 = 10^2
36 + b^2 = 100
b^2 = 100 - 36
b^2 = 64
b = 8 cm

Ob = 2a+2b
Ob = 2*10 + 2*8
Ob = 20 + 16
Ob = 36 cm

odpowiedź : obwód równoległoboku wynosi 36 cm


pozdro :)
26 3 26
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T19:58:23+01:00
A - szukany bok.
a²+6²=10²
a²=100-36
a²=64
a=8

obw=8*2+10*2
obw=36
47 4 47