Musze napisać znaczenia oto tych przysłów jak by ktoś był taki miły :D

Czym chata bogata , tym gościom rada

Kochanego ciała nigdy za wiele

Cisza jak makiem zasiał.

Apetyt rośnie w miarę jedzenia.

Szewc bez butów chodzi.

Śmieje się jak głupi do sera

Wyszło szydło z worka.

Lepiej nosić niż prosić.

3

Odpowiedzi

2010-02-27T20:02:25+01:00
1.NO to moze byc...pewnie chodzi o jedzenie...im dobre jedzenie tym goscia smakuje.MOze tez chodzic o ladny dom i gosciowi jest milo.
2.Że lepiej zeby dziewczyna miala troche ciala...chlopaki to lubia.
3.Bloga cisza.Nie slychac ani pisku
4.Im wiecej jesz tym masz wiekszy apetyt
5.To znaczy ze szewc chodzi bez boyow zeby nie musial ich naprawiac...
6.?
7.ze prawda wyszla na jaw
8.lepiej nosic swoje np.ciuchy niz prosic innych.
2010-02-27T20:17:17+01:00
Czym chata bogata , tym gościom rada- w takim domu zawsze czekają na gości. Postawiamy na stole to co mamy w lodówce.

Kochanego ciała nigdy za wiele- Lubimy mieć dużo tego, co kochamy.

Cisza jak makiem zasiał- bardzo cicho

Apetyt rośnie w miarę jedzenia- im więcej masz, tym więcej chcesz mieć.

Szewc bez butów chodzi- sytuacja, gdy brak komuś rzeczy, które sam wytwarza (bądź ma z nimi częsty kontakt)

Śmieje się jak głupi do sera- śmiać się idiotycznie, z byle powodu, z błahego powodu

Wyszło szydło z worka- okazało się, jaka jest prawda, ujawniły się prawdziwe intencje

Lepiej nosić niż prosić- lepiej mieć coś swojego, niż prosić sie innych.
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T20:51:55+01:00
Czym chata bogata , tym gościom rada-"serdeczne zaproszenie gościa do skorzystania z tego, co jest w domu gospodarza, nawet jeśli jest tego niewiele"

Kochanego ciała nigdy za wiele- chcemy mieć dużo tego, co bardzo lubimy

Cisza jak makiem zasiał-jest bardzo cicho

Apetyt rośnie w miarę jedzenia- "im więcej masz, tym więcej chcesz mieć"

Szewc bez butów chodzi-"sytuacja, gdy brak komuś rzeczy, które sam wytwarza (bądź ma z nimi częsty kontakt)"to jest gdy komuś brakuje tych rzeczy, które sam robi

Śmieje się jak głupi do sera- "śmiać się idiotycznie, z byle powodu, z błahego powodu, śmiać się z czegoś, czego się nie rozumie"

Wyszło szydło z worka-"okazało się, jaka jest prawda, ujawniły się prawdziwe intencje"

Lepiej nosić niż prosić-lepiej mieć coś swojego, niż prosić o nie innych



(źródło: słownik frazeologiczny, przy niektórych nie wiedziałam więc posłużyłam się słownikiem)
Pozdrowienia ;)
3 5 3