Odpowiedzi

2009-10-18T19:07:16+02:00
- rozbudowano Wawel
- sprowadzono włoszczyznę
- rozwijał się handel
- zwiększała się liczba i wielkość miast
- Polacy w sztuce i nauce uzyskali poziom europejski
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-18T19:13:17+02:00
Wiek 16 został nazwany złotym wiekiem kultury polski ponieważ nastąpił szybki rozwój państwa. Polska była jednym z ważnych państw. Rozwijała się szkolnictwo. Wyjazdy uzdolnionych osób na uczelnie za granice.W tym wieku mieliśmy wielu znanych pisarzy jak np. Jan Kochanowski.Język polski był bardziej powszechny. Wynaleziono druk. Wysoki poziom zajmowała muzyka obok literatury. Mikołaj Gomółka to jeden z wybitnych kompozytorów ówczesnego wieku. Podpisano traktat likwidujący państwa Krzyżackie. Rozwój militarny i polityczny.
2 3 2