Muszę napisać pracę na temat : " Przechadzka po Akropolu". Bardzo proszę Was o pomoc! :]

może znacie jakieś strony na których mogę znaleźć informacje na ten temat?
ale jeśli macie wolny czas lub ochotę to pomóżcie mi napisać! odwdzięczę się!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T21:30:03+01:00
Http://portalwiedzy.onet.pl/59062,,,,akropol_atenski,haslo.html
http://www.wiw.pl/kulturaantyczna/twardecki/termin.asp?et=00012
http://www.odyssei.com/pl/travel-tips/24931.html
http://pl.wikipedia.org/wiki/Akropol_ate%C5%84ski
  • Użytkownik Zadane
2010-02-27T21:34:09+01:00
Akropol to w miastach starożytnej Grecji ufortyfikowane wzgórza.
Akropol w Atenach to wzgórze,na którym znajdowały się najpiękniejsze budowle wykonane z marmuru,pełne rzeźb,posągów.Najwspanialszą z nich był Partenon.Była to świątynia poświęcona Atenie Dziewicy.Był on uważany za szczytowe osiągnięcie architektury greckiej.W pobliżu świątyni znajdował się 12 metrowy posąg bogini Ateny w pełnej zbroi z włócznią w ręce.Zabudową Akropolu kierował jeden z najsłynniejszych artystów greckich -FIDIASZ.W czasach Peryklesa ,Akropol był największą świętością i dumą Ateńczyków.