Krótkie i konkretne odpowiedzi.

1. Dlaczego dźwięk nie rozchodzi się w próżni?
2. Jak podczas burzy można obliczyć odległość od miejsca uderzenia pioruna?
3. Ile wynosi siła oddziaływania grawitacyjnego człowieka o masie 75kg z ziemią?
4. Dlaczego księżyc nie spada na ziemię?
5. dlaczego Mars nazywamy czerwoną planeta?
6. Dlaczego rury pękają w czasie mrozów?
7. Dlaczego mokry węzełek trudniej rozsupłać niż suchy?
8. Kiedy koło wagonów na stykach szyn stukają głośniej - latem, czy zima? Dlaczego?
9. Z jakiego materiału powinny być wykonane uchwyty garnków, aby mozna było je podnosić bez ryzyka poparzenia dłoni?
10. Jak powstaje tęcza?
11. Dlaczego przewody sieci elektrycznej między słupami nie są mocno naciągnięte, a lekko zwisają?
12. Dlaczego gwiazdy migoca?
13. Dlaczego latem lepiej nosić jasne ubrania niż ciemne?
14. W jakich garnkach należy przechowywać jedzenie, aby pozostawało najdłużej ciepłe?
15. Dlaczego podczas kąpieli nie można uzywać suszarki do włosów?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T20:29:38+01:00
1.Ponieważ dźwięk rozchodzi się w powietrzu a w próżni go nie ma
2.Znając prędkość dźwięku i licząc czas od widoku błyskawicy do grzmotu
3.75N
4.Ponieważ ma własną grawitację
5.Ponieważ jego powierzchnia jest czerwona
6.Ponieważ woda zamarzając zwiększa swą objętość
7.Ponieważ woda wypełnia luki
8.Latem bo pod wpływem ciepła niektóre materiały rozszerzają się i łatwiej mogą powstać nierówności
9.Np. z drewna które jest bardziej izolatorem niż przewodnikiem ciepła
10.Ponieważ światło załamuje się na kroplach wody i rozdziela na 7 barw
11.Bo podczas wichur lub pod większy naciskiem łatwiej by się zerwały
12.Bo jak coś przelatuje ciemnego przed nimi to je zasłania
13.Ponieważ jasne ubrania odbijają promienie słoneczne a ciemne wchłaniają
14.Np. w drewnianych bo nie przewodzą ciepła jak metal
15.Ponieważ woda bardzo łatwo przewodzi prąd i może cie porazić prąd
5 4 5
2010-02-27T20:30:29+01:00
1. dżwięk to fala mechaniczna i wymaga cząstek powietrza których brak w próżni
2 błys i liczymy sekundy a potem razy 340m i wychodzi odległość
3. 75*10=750N około
4. ponieważ ziemia porusza się wokół słońca i księżyc nie zdąża spaść
5. z powdu odbićia światła
6. zjawisko rozszerzania obiętości wody gdy zamienia się w lód
8 zimą
9 z izolatorów
10 zjawisko rozszczepienia światła białego w pryzmacie swiatło białe jest mieszaniną świateł barwnyxch kropla deszczu jest małym pryzmatem i rozszczepia światło
11 zwisają bo zimą się kórczą i gdyby były naciągnięte na sty to zimą by się pozrywały - zjawisko rozszerzalności cieplnej
12 są to pewne zjawiska związane z atmosferą ziemską
13 białe nie pochłania tyle światła słonecznego co ciemne
14 w glinianych (izolatorach nie przewodzących ciepła)
15 banalne gdyby suszarka wpadła ci do wody to jesteś trup
3 4 3