1.Uzupełnij równania reakcji chemicznych.Nazwij produkty reakcji.
d)C2H5COOH+.....-->CO+.....
e)HCOOH + MgO-->.......+......
f).....+LiOH-->C15H31COOLi+.....
g)......+K2O-->C3H7COOK+......
h)......+.........-->(HC00)2Zn+H2
i)......--->(NAD SZCZAŁKĄ H2O)H+ + C2H5COO-
<---
j)C2H5COOH+Mg(OH)2-->......+.......
k)C3H7COOH+.......-->CO2+......

jak nie bedzie produktow nie dam najlepszego!!!!!!!1

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T20:41:37+01:00
D)C2H5COOH+ 2 O2 --> 3 CO + 3 H2O tlenek węgla + woda

e) 2 HCOOH + MgO-->(HCOO)2Mg + H2O mrówczan magnezu

f) C15H31COOH +LiOH-->C15H31COOLi + H2O palmitynian litu

g)2 C3H7COOH + K2O-->2 C3H7COOK + H2O MAŚLAN POTASU

h) 2 HCOOH + Zn --> (HC00)2Zn + H2 MRÓWCZAN CYNKU

i) C2H5COOH--->(NAD SZCZAŁKĄ H2O)H+ + C2H5COO-
REAKCJA DYSOCJACJI, KATION WODORU, ANION PROPIONIANOWY

j) 2 C2H5COOH + Mg(OH)2--> (C2H5COO)2Mg + 2 H2O
PROPIONIAN MAGNEZU

k) C3H7COOH + 5 O2 --> 4 CO2 + 4 H2O DITLENEK WĘGLA, WODA
2010-02-27T22:46:28+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
D) C2H5COOH + 2 O2---->3 CO + 3 H2O
.........................tlenek węgla(II) + woda

e) 2 HCOOH + MgO---->(HCOO)2Mg + H2O
.......................mrówczan magnezu + woda

f) C15H31COOH + LiOH---->C15H31COOLi + H2O
............................palmitynian litu + woda

g) 2 C3H7COOH + K2O---->2 C3H7COOK + H2O
...........................maślan potasu + woda

h) 2 HCOOH + Zn---->(HCOO)2Zn + H2
....................mrówczan cynku + wodór

i) C2H5COOH---->NAD STRZAŁKĄ H2O) H⁺ + C2H5COO⁻
.................................kation wodoru + anion propionianowy

j) 2 C2H5COOH + Mg(OH)2---->(C2H5COO)2Mg + 2 H2O
..................................propionian magnezu + woda

k) C3H7COOH + 5 O2---->4 CO2 + 4 H2O
.........................tlenek węgla(IV) + woda