Proszę o porządne wytłumaczenie :
* I-go okresu warunkowego
* II-go okresu warunkowego
* Present Simple
* Past Simple

tak żebym to nareszcie zrozumiała ;P może być po chłopsku... byle bym wiedziała wreszcie kiedy go używamy, jak go używamy i jak rozpoznać ten czas itp....

Pozdrawiam ;)

2

Odpowiedzi

2010-02-27T22:26:55+01:00
PRESENT SIMPLE:

Czasu Present Simple używamy, gdy mówimy o rutynie (czynnościach powtarzających się). W trzeciej osobie liczby pojedyńczej do czasownika dopisujemy końcówkę "s". Gdy wyraz kończy się na "o lub x lub sh lub ch" , to dopisujemy końcówkę "es".


PAST SIMPLE:

Czasu Present Simple używamy, gdy mówimy o czynnościach, ktore się już wydarzyły. Do czasownika w dopisujemy końcówkę "ed".

ODMIANA CZASOWNIKA BYĆ W CZASIE PAST SIMPLE:

I was - Ja byłem
you were - ty byłeś

he was - on był
she was - ona była
it was - ono było

we were - my byliśmy
you were - wy byliście
they were - oni byli

O reszcie się nie uczyłem. Wypisałem to co miałem w zeszycie.
Liczę na najlepszą.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T00:50:04+01:00
Dam ci tu pare linków prosto sie odnaleść wszystko co potrzebne..
http://www.ang.pl/okresy_warunkowe.html?tab=1
Masz tam wstęp I-II-III Conditional, Zero Conditional, i Mixed Conditional sam nawet nie sproboje ci wytlumaczyc bo to rozumiem ale mialem to wpajane od 11 roku zycia jak wyjechalem za granice i poprostu to umiem ; )
Tu masz Present Simple
http://www.ang.pl/present_simple.html
I past
http://www.ang.pl/past_simple.html

Sa na tej stronie cwiczenia i jest naprawde prosto pokazanae mam nadzieje ze troche pomoglem.. ; )





Takie kopiuj wklej jak zrobil ten rozwiazujacy jako pierwszy sam moglem zrobic... żałosne..
2 5 2