Odpowiedzi

2010-02-27T20:58:36+01:00
Andrzej i Ewa mają razem 16 lat. Pięć lat temu Andrzej był dwa razy młodszt od Ewy. Ile lat ma Ewa?

y wiek Andrzeja
x wiek Ewy

y-5 wiek Andrzeja 5 lat temu
x-5 wiek Ewy 5 lat temu

x+y=16
2*(x-5)=y-5

x=16-y
2x-10=y-5

2*(16-y)-10=y-5
32-2y-10=y-5
22-2y=y-5 /+2y
22=3y-5 /+5
27=3y /:3
9=y

x=16-9=7

spr. 5 lat temu Ewa miała 4 lata, a Andrzej 2 lata, była wówczas 2 razy starsza
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T21:03:12+01:00
Andrzej i Ewa mają razem 16 lat. Pięć lat temu Andrzej był dwa razy młodszt od Ewy. Ile lat ma Ewa?

x-wiek Andrzeja
y-wiem Ewy

x+y=16
2(x-5)=y-5

y=16-x
2x-10=16-x-5

3x=21 /:3
x=7

y=16-7=9

Odp.Ewa ma 9 lat.
8 3 8