Odpowiedzi

2010-02-27T21:18:50+01:00
Największą sławę Kopernikowi przyniosły jego dokonania astronomiczne. W oparciu o swoje obserwacje oraz obserwacje wcześniejszych astronomów, w tym Klaudiusza Ptolemeusza i Hiparcha Kopernik zaproponował nowy system budowy Wszechświata, system heliocentryczny. Według tej teorii w centrum znajduje się Słońce, a Ziemia jest jedną z planet, które krążą wokół niego. Całość otacza sfera gwiazd stałych
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T21:25:24+01:00
Mikołaj Kopernik odkrył że ziemia wraz z innymi planetami okrąża słońce a nie jak dotychczas uważano że to słońce okrąża planety. Opisał swe odkrycie w dziele "O obrotach sfer niebieskich". Był jednym z najsłynniejszych przedstawicieli renesansu.Polski astronom, jego pomnik znajduje się w Toruniu.