Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-18T19:31:18+02:00
Była to o tyle wojna nietypowa, że o jej przebiegu nie decydowały już zwycięstwa militarne. To była wojna potencjałów gospodarczych, wojna dyplomatyczna - > ten kogo już nie było stać na utrzymanie wojska przegrywał, tracił zamki i miasta. Wykupywanie twierdz krzyżackich od czeskich i niemieckich najemników stało się metodą na ofensywę. Pochłaniało to ogromne sumy pieniędzy. Jagielończyk stawał na głowie, zastawiał dobra i klejnoty, pożyczał złoto od biskupów...
2009-10-18T19:31:57+02:00
Zakon był słabszy gospodarczo, kwestią czasu było aż przegra. Jednak trzymał się długo gdyż Wielki Mistrz wiedział, że gra idzie o najwyższą stawkę - Pomorze Wschodnie.