Na kółku matematycznym uczniowie sklejali z kartonu matematyczne bombki na świąteczną choinkę.Ola wykonała bombkę w kształcie sześcianu o krawędzi 6cm . Ile centymetrów kwadratowych kolorowego papieru potrzeba na oklejenie takiej ozdoby? Pomiń powierzchnię zakładek potrzebnych do sklejenia.
(Proszę o obliczenia) :)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-27T21:20:56+01:00
P=a²
P=36
masz 6 takich kwadratów i więc
36*6=216cm²
1 5 1
2010-02-27T21:20:58+01:00
A=6cm
pole całkowite sześćianu = 6*a*a=6*6*6=216[cm2]
1 4 1
2010-02-27T21:21:40+01:00
P₁= 6cm * 6cm
P₁= 36cm²

P₂= 6 * 36cm²
P₂= 216cm²
1 5 1