Odpowiedzi

2010-02-27T21:35:54+01:00
W temperaturze, jaka jest wewnątrz Ziemi - powiedzmy na głębokościach powyżej kilkudziesięciu kilometrów,
co stanowi raptem 1% promienia Ziemi - nie ma ferromagnetyków. Pole może mieć i prawdopodobnie ma więcej
biegunów, ale składowa dipolowa jest dość silna, i ma największy zasięg - głównie ją widać na zewnątrz.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T21:36:59+01:00
Ziemskie pole magnetyczne – to przestrzeń, w której występują oddziaływania magnetyczne występujące naturalnie wokół Ziemi. Źródłem pola magnetycznego są poruszające się ładunki elektryczne. Własności magnetyczne Ziemi wynikają z jej wewnętrznej budowy.
Ziemia składa się z czterech podstawowych warstw:
-cienkiej skorupy obejmującej kontynenty i dna oceanów.
- skalistego płaszcza
- stałego jądra wewnętrznego z niemal czystego żelaza
- płynnego płaszcza zewnętrznego również składającego się głównie z żelaza
1 5 1