Odpowiedzi

2009-10-18T19:36:03+02:00
O.tlenowe-zachodzi w warunkach tlenowych w mitochondrium i polega na utlenieniu kwasu pirogronowego,ktory powstaje z glukozy.Uwalnia 36 ATP.

O.beztlenowenie-nie wykorzystuje tlenu.Tak oddychają niektore bakterie i grzyby.proces ten nazywany jest fermentacją.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-18T20:43:50+02:00
Oddychanie tlenowe;

-zachodzi w kazdej komórce naszego organizmu-mitochondria
-duza
-tlen i glukoza
C2O i H2O,energia
ssaki

oddychanie beztlenowe;

-cytoloz(cytoplazma)
mała
cukier
alkohol etylowy,kwas mlekowy
bakterie,grzyby
7 4 7