Zadanie 17.
Na rysunku zaznacz strzałkami i podpisz te elementy budowy ptaka, których występowanie ma związek z przystosowaniem do lotu.

Można przez Print screen zapisać na komputerze i w Paincie zaznaczyć

Wypisz inne cechy budowy ptaka przygotowujące go do lotu, niewidoczne na rysunku.
Proszę o pomoc jutro wybiorę najlepszą odpowiedź. To ważne.

3

Odpowiedzi

2010-02-27T21:33:00+01:00
Pneumatyczne kości, skrzydła, pióra m.in w ogonie, opływowy kształt.
202 2 202
2010-02-27T21:45:53+01:00
Przednie kończyny przekształcone w skrzydła, brak zębów, kości pneumatyczne
(w większości wypełnione powietrzem),skóra pokryta pórami, płuca z workami pwietrznymi(jest ich siedem), grzebień na mostku, wygięty obojczyk
183 3 183
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T22:54:29+01:00
- opływowy kształt czaszki
- szczęki wygięte w dziób
- brak zębów co dodaje lekkości
- czaszka zestawiona z kręgosłupem za pomocą jednego kłykcia potylicznego
- ruchome kręgi tylko w odcinku szyjnym kręgosłupa
- PYGOSTYL na końcu ogona, do którego przyczepione są mięśnie ogona
- zrośnięte obojczyki
- łopatki położone z tyłu klatki piersiowej- aby ją wzmocnić
- olbrzymi grzebień kostny
- kości pneumatyczne
399 4 399