Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T21:42:20+01:00
Szczyt Giewontu - 1894 m n.p.m.
Kuźnice - 1025 m n.p.m
17°C - temp. w Kuźnicach

1894-1025=869 m - różnica wysokości

0,5 °/100 m - spadek temperatury do wysokości
869m÷100m=8,69
8,69*0,5≈4,3°

17°C-4,3°C=12,7°C - temperatura na Giewoncie.

Odp. : Na szczycie Giewontu turysta może spodziewać się temperatury równej 12,7°C.
1 5 1
2010-02-27T21:49:48+01:00
1894m n.p.m- 1025m n.p.m=879m, 8,79*0,6=5,3
17stopni C-5,3 stopnie C=11,7stopni C
2 3 2