1. Agnieszka i Monika mają razem 36 kaset. Gdybym Agnieszka oddała MOnice 10% swoich kaset, liczba kaset każdej z dziewcząt byłaby taka sama. Ile kaset ma Monika?

2. Ceny bluzek i swetrów podniesiono o 10%. Przed podwyżką 5 bluzek i 4 swetry kosztowały tyle co 4 bluzki i 4 swetry po podwyżce. Ile kosztował sweter przed podwyżką, jeśli każda bluzka podrożała o 3 zł?

3. Rozccieńczono solankę trzyprocentową i otrzymano 6 litrów solanki dwuprocentowej. Ile wody użyto?

2

Odpowiedzi

2010-02-27T21:53:41+01:00
1.36:20=1,8
1,8x9=16,2 kasety moniki
2. niewiem
3. tez niewiem
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T01:06:50+01:00
1.
x-kasety Agnieszki
y-kasety Moniki
x+y=36
x=36-y

x-10%=y+10%x
0,8x=y
0,8(36-y)=y
28,8-0,8y=y
-0,8y-y=-28,8
-1,8y=-28,8/:(-1,8)
y=16

odp.Monika ma 16 kaset

2.
skoro bluzka zdrożała o 10% i to jest 3 zł to przed podwyżką kosztowała 30zł

x-cena bluzki-30zł
y-cena swetra

5x+4y=4,4x+4,4y
5*30+4y=4,4*30+4,4y
150+4y=132+4,4y
4y-4,4y=132-150
-0,4y=-18/:(-0,4)
y=45
odp,sweter przed podwyżką kosztował 45 zł
spr.
5x+4y=4,4x+4,4y
5*30+4*45=4,4*30+4,4*45
150+180=132+198
330=330
L=P

3.
sorry nie wiem,ale pomyślę
1 3 1