Odpowiedzi

2010-02-27T21:52:44+01:00
X - potrzebna masa soli w kg
x + 9,2 masa otrzymanego roztworu

x- 8%
x + 9,2-100%
------------------------------
8% = x*100% /[x+9,2] :8%
1 = 12,5x/[x+9,2]
x+9,2 = 12,5x
11,5x = 9,2
x = 9,2/11,5 = 0,8 kg soli
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T21:55:05+01:00
Ms - masa soli, którą trzeba wsypać
mr=9,2+x - masa całego roztworu
Cp=8% - stężenie procentowe

Cp=ms/mr
ms=Cp*mr

ms=8%*(9,2x)
ms=0,08*9,2+0,08*x
ms=0,736+0,08ms
ms-0,08ms=0,736
0,92ms=0,736
ms=0,8

Odp. Potrzeba 0,8 soli.
1 5 1
2010-02-27T22:23:59+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Z def. stęż. procent.
8g soli-------92g wody(100g roztworu-8g soli)
xg soli-------9,2g wody
x=8*9,2/92
x=0,8 g soli
1 5 1