Odpowiedzi

2010-02-27T22:16:12+01:00
Barok trwał od końca XVI, XVII i pierwszej połowy XVIII wieku. barok nazywamy epoką kontrastów ponieważ kontynuowano humanizm a z drugiej str. niektorzy powrocili tak jakby do srednioweicza. w sztuce też sie to pojawiało . w muzyce również. powstają nowe kompozycje. za barok jest epoką kontrastową potwierdza to że pisano ze tylko Bóg jest stały. gdyby przyjrzeć sie czasom baroku, moznaby było odnalezc tam prawie wszytsko . ;)
101 4 101
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T22:18:10+01:00
Nazywamy go tak,poniewaz barok dziala na zasadzie kontrastow. Przewazaja w nim takie cechy jak; zmyslowosc,niepokoj,ruch, niejasnosc. W porownaniu do innych epok wyraza sie on odmiennoscia pod wzgl.sztuki,filozofii. Zauwazalne jest rowniez patrzenie na postac czlowieka. Jedni przyjmowali dewize; carpe diem,a inni momento mori. Barok doprowadzil do wielu wojen,konfliktow, ludzie w tamtych czasach byli zanadto pobozni. Przez te wszystkie czynniki okreslamy barok rowniez jako epoke zepsucia smaku.
92 3 92