W kartonowym pudełku są jednakowe książki. Gdyby dołożyć jeszcze 7 książek, pudełko byłoby pełne, ale gdyby wyjąć 5 książek, byłoby napełnione tylko do połowy. Ile było książek w pudełku?

Proszę o analizę treści zadania. dzięki :**

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T22:16:27+01:00
X- pojemność pudełka
y- ilośc ksiązek w pudełko

y+7=x
y-5=1/2x

y+7=x
-y+5=-1/2x

12=1/2x
x=24

y+7=24
y=17

odp. w pudełu jest 17 książek

Jeżeli chcesz dokładniej to na pw :)
2 5 2
2010-02-27T22:17:35+01:00
X + 7 = y
x+7-5 = 1/2 y

x+7-5+ 1/2 (x+7)
x + 2 = 1/2 x +3,5
1/2x = 1,5
x = 3
podstawiamy
3+7=10

Ksiązek było 10
2010-02-27T22:19:06+01:00
X-książki
y-ksiązki mieszczące się w pudełku

x+7=y
x-5=1/2y

x-y=-7 /*-1
x+(-1/2y)=5

-x+y=7
x+(-1/2y)=5
1/2y=12
y=24
książek w pudełku mieściło się 24.

x=24-7
x=17
książek było 17