Nie wszystkie metale roztwarzają się w kwasie solnym. Reakcji tej nie ulegają między innymi : srebro , miedź i złoto. 8 g mosiądzu (stopu miedzi z cynkiem ) poddano działaniu kwasu solnego. Po zakończeniu reakcji z mieszaniny poreakcyjnej wydzielono 5,6 g metalu. Oblicz skład procentowy mosiądzu.

odp ma wyjść : miedź - 70 % , cynk - 30% .

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T22:43:50+01:00
8g-100%
5,6g-x%

x=5,6*100/8=70% cu
100%-70%=30% zn
w mosiądzu zawsze większą część stanowi cu a mniejszą zn
1 5 1
2010-02-28T00:12:26+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Zn + 2HCl--->ZnCl2 + H2
Cu + HCl---->Nie zachodzi
Metal pozostały w mieszaninie poreakcyjnej to miedź, więc
8g stopu-----------100%
5,6g miedzi------x%
x=5,6*100/8
x=70% Cu
100-70=30%Zn
Skład procentowy mosiądzu to 70% Cu, 30%Zn.
1 5 1