Podaj nazwy i symbole pierwiastków chemicznych, odpowiadającym poniższym opisom:
a. Jest substancją stałą o żółtej barwie i charakterystycznym zapachu. Nie rozpuszcza się w wodzie i jest niemetalem.

b. JEst metalem o czerwonobrązowej barwie. W temperaturze pokojowej jest substancją stałą. Bardzo dobrze przewodzi prąd elektyrczny i ciepło.

c. JEst substancją stałą o staloszarej barwie. Jest metalem dobrze przewodzącym prąd i ciepło. Ulega niszczeniu pod wpływem czynnikó atmosferycznych.


Na podstawie poniższych informacji podaj nazwy i symbole chemiczne metali, z których zostały wykonane sztabki:

a. stop metalu 1. i 3. nazywa się mosiądzem

b.stop metalu 4 i 1 zawierający niewielkie ilości Mn, Mg i Si to duraluminium

c. stop metalu 1 i 2 to brąz

Z góry dziękuję za pomoc, a za najlepsze odpowiedzi daje naj, także się starajcie:)

3

Odpowiedzi

2010-02-27T22:51:45+01:00
A. siarka (S)
b. miedź (Cu)
c. mgnez (Mg)

***


1. miedź (Cu)
2. cyna (Sn)
3. cynk (Zn)
4. żelazo (Fe)
1 5 1
2010-02-27T23:00:53+01:00
ZADANIE 1
a. Jest substancją stałą o żółtej barwie i charakterystycznym zapachu. Nie rozpuszcza się w wodzie i jest niemetalem.
Odp:siarka

b. Jest metalem o czerwonobrązowej barwie. W temperaturze pokojowej jest substancją stałą. Bardzo dobrze przewodzi prąd elektyrczny i ciepło.
Odp:miedź


c. Jest substancją stałą o staloszarej barwie. Jest metalem dobrze przewodzącym prąd i ciepło. Ulega niszczeniu pod wpływem czynnikó atmosferycznych.
Odp:magnez

ZADANIE 2
1. miedź
2. cyna
3. cynk
4. żelazo
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T02:36:30+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Podaj nazwy i symbole pierwiastków chemicznych, odpowiadającym poniższym opisom:
a. siarka------(S)
b. miedź-----(Cu)
c. magnez----(Fe)

Na podstawie poniższych informacji podaj nazwy i symbole chemiczne metali, z których zostały wykonane sztabki:
1. miedź----(Cu)
2. cyna------(Sn)
3. cynk------(Zn)
4. glin ----(Al)
1 5 1