W silniku cieplnym temperatury grzejnika i chłodnicy wynoszą odpowiednio: T₁ = 500K i T₂ = 300K. Jaką pracę (teoretycznie) może wykonać silnik, jeśli zużyje 50 kJ ciepła? jaką pracę w rzeczywistości wykona ten silnik, jeśli jego sprawność rzeczywista jest o 20 % mniejsza?
daję naj pomóżcie

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T22:54:18+01:00
T1 = 500K
T2 = 300K
Q = 50kJ = 50000J

Obliczamy sprawność
η = [(T1-T2)/T1] * 100%
η = [(500K - 300K) / 500K] * 100%
η = 40%

Obliczamy prace
η = (W / Q) / 100%
W = (η * Q) / 100%
W = (40% * 50000J) / 100%
W = 20000J

Praca wynosi 20kJ
________________________________________

Gdyby sprawność była mniejsza o 20%
η = 40% - 20%
η = 20%

Obliczamy prace gdy sprawność mniejsza o 20%
η = (W / Q) / 100%
W = (η * Q) / 100%
W = (20% * 50000J) / 100%
W = 10000J

Praca wynosi 10kJ
3 3 3
2010-02-27T23:05:42+01:00
Witam
dane T1=500K, T2=300K, Q1=50kJ, dn=20%
szukane W, Wrz
sprawność n = [T1-T2]/T1 = 200K/500K = 0,4 = 40%
n = [Q1-Q2]/Q1 = W/Q1
W = n*Q1 = 0,4*50kJ = 20kJ

nrz = n - dn = 40% - 20% = 20% = 0,2
Wrz = Q1*nrz = 50kJ*0,2 = 10kJ

................................pozdrawiam
1 1 1