W hiszpańskim ośrodku wypoczynkowym wybudowano basen w kształcie koła. Na jego środku znajduje się mała wyspa, na której rośnie piękna palma. W odległości 12m od wyspy zbudowano pomost łączący brzegi basenu. Oblicz długość promienia tego basenu, jeżeli wiadomo, że długość pomostu wynosi 10m.

DAJE NAJLEPSZĄ

2

Odpowiedzi

2010-02-27T23:45:25+01:00
Z twierdzenia Pitagorasa

10m : 2 = 5

r² = 5² + 12² = 169
r = 13

Odp. Długość promienia basenu wynosi 13m.


Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T23:45:42+01:00
Trzeba by to narysowac ale nie ma jak z twierdzenia pitagorasa jeden brzeg z drugim w obojetnie jakim miejscu to jest 10m i pod katem prostym to łaczy sie z wyspa do ktorej jest 12m wiec
wiec z pitagorasa 5²+12²=r² czyli r=√25+144=√169=13 r=13


jak czegos nie rozumisz pytaj na prywatnej postaram sie jeszce lepiej to zobrazowac :)