Odpowiedzi

2010-02-27T23:37:52+01:00
A ja uważam że jeśli reprodukcja wykonana jest w skali 1:6 to znaczy, że jest 6 razy mniejsza
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T23:59:58+01:00
36 jest prawidłową odpowiedzią gdyż:
skala powierzchni jest to zwykła skala do potęgi drugiej

czyli
k=6
k²=6²
k²=36

Prosty przykład:
Kwadrat o wymiarach 6x6 narysowany w skali 1:2
/\
Pole oryginału: |
36 |
Pole narysowanego: |
3×3=9 |
|
|
Czyli 36:9=4 |
Skala powierzchni wynosi 1:4 ---------------------
Czyli oryginał ma 4 razy większe pole.
1 5 1