Grupa narciarzy wybiera się kolejką linową na Kasprowy Wierch (1985m n.p.m). Oblicz różnicę temperatury powietrza miedzy podnóżem (1025m n.p.m) a szczytem Kasprowego Wierchu. Przyjmij założenie, że wraz ze wzrostem wysokości o 100m temperatura powietrza spada o 0,6⁰C. Wartości temperatury zapisz z dokładnością do jednego miejsca po przecinku.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T00:09:47+01:00
1985 m n. p . m. - 1025 m n. p. m. = 960 [m]

100 m - 0,6 st. C
960 m - x st. C

100x = 576
x = ok. 5,8 st. C
Odp.: Temperatura będzie niższa o ok. 5,8 st. C.
2010-02-28T00:13:50+01:00
1985-1025=960
960=900+60
900=5.4 C
60=0.36 C
5.4+0.3=5.7 C bo miao być do 1 miejsca po przecinku.




Liczę na najjj
2010-02-28T00:14:46+01:00
1985m-1025m=960m

100m-0,6stopniaC

100-0,6
960-x

100 × x = 960 × 0,6
100x = 576
x = 576 ÷ 100
x = 5,76 (stopniC)

5,76 = (w zaokrągleniu do jednego miejsca po przecinku) 5,7 stopni C

Odp. Różnica temp. wynosi 5,7 stopni C.