Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-18T20:00:22+02:00
Wymiana gazowa zewnętrzna to wymiana pomiędzy organizmem a jego otoczeniem, a wymiana wewnętrzna to między płynami ustrojowymi a tkankami :)

oddychanie zewnętrzne można podpiąć pod wymianę gazową zewnętrzną,a oddychanie wewnętrzne inaczej komórkowe to proces utleniania związków organicznych w celu uzyskania energi

to tak mniej więcej :P
3 4 3
2009-10-18T20:02:02+02:00
Oddychanie wewnętrzne odbywa się w w komórkach ciała.Polega ono na oddaniu komórką przez hemoglobinę tlenu i odebraniu od nich dwutlenku węgla, którego stężenie w komórkach jest duże.Oddychanie zewnętrzne jako wymiana gazowa odbywająca się w pęcherzykach płucnych.We wdychanym powietrzu poza azotem i gazami szlachetnymi,które nie biorą udziału w oddychaniu znajduje się około 21%tlenu i 0,03%dwutlenku węgla.Natomiast w powietrzu wydychanym ilość tlenu obniża się o 16%, a dwutlenku węgla wzrasta o 6%. A więc w obrębie płucnym zachodzi wymiana gazowa.
2009-10-18T22:45:42+02:00
Oddychanie wewnętrzne odbywa się w w komórkach ciała.Polega ono na oddaniu komórką przez hemoglobinę tlenu i odebraniu od nich dwutlenku węgla, którego stężenie w komórkach jest duże.Oddychanie zewnętrzne jako wymiana gazowa odbywająca się w pęcherzykach płucnych.We wdychanym powietrzu poza azotem i gazami szlachetnymi,które nie biorą udziału w oddychaniu znajduje się około 21%tlenu i 0,03%dwutlenku węgla.Natomiast w powietrzu wydychanym ilość tlenu obniża się o 16%, a dwutlenku węgla wzrasta o 6%. A więc w obrębie płucnym zachodzi wymiana gazowa.