Odpowiedzi

2009-10-18T19:55:08+02:00
Protisty jako pierwsze zasiedlają różne środowiska, do których nie dotarli jeszcze ludzie i zwierzęta. nie muszą 'martwić się' o pożywienie, gdyż są samożywne.
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-18T19:56:08+02:00
Protisty nazywane są organizmami pionierskimi ponieważ żyją w maksymalnych lub minimalnych temperaturach, gdy jest bardzo sucho lub bardzo mokro, na stromych zboczach, nieutrwalonych wydmach itp
11 2 11
2009-10-18T20:02:49+02:00
Bakterie sa organizmami pionierskimi czyli zasiedlaja srodowiska pozbawione zycia. np;
-po erupcji wulkanu,pozaze lasu czy łaki
-w przemysle spozywczym
-w oczyszczaniu srodowiska-rozkładaja szczatki organizmów na substance proste
-niektore bakterie wytwarzaja jad kiełbasiany
-procesy gnilne -pogarszaja jakosc zywności
2 3 2