Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T09:14:35+01:00
Tam gdzie nie podaje autora to znaczy że anonim.

Pieśń o Rolandzie
Pieśń o Nibelungach
Edda starsza
Legendy arturiańskie
Powieść o Róży - część I Guillaume de Lorris, dokończył Jean de Meun
Boska Komedia - Dante Alighieri
Opowieści kanterberyjskie - Geoffrey Chaucer
Beowulf
Kronika polska - Anonim zwany Gallem (albo Gall Anonim albo.... jak kto chce, może być nawet "Anonim tzw. Gall")
Pieśń o wójcie Albercie
Kronika wielkopolska - Godzisław Baszko
Gaude Mater Polonia
Kazania gnieźnieńskie - najprawdopodobniej autorem jest Łukasz z Wielkiego Koźmina
Rozmowa Mistrza Polikarpa ze Śmiercią - prawdopodobnie Mikołaj z Mierzyńca
Lament świętokrzyski
Legenda o świętym Aleksym
Pieśń o zabiciu Andrzeja Tęczyńskiego
O zachowaniu się przy stole
Satyra na leniwych chłopów
Rozmyślanie przemyskie
Roczniki, czyli kroniki sławnego Królestwa Polskiego - Jan Długosz
Historyja o chwalebnym Zmartwychwstaniu Pańskim - Mikołaj z Wilkowiecka
Bogurodzica
Kwiatki św. Franciszka
Percewał na zamku Graala - Chretien de Troyes
Wielki testament - Francois Villon

Na temat literatury filozoficznej się nie rozpisuję bo to zupełnie osobny temat...
  • Użytkownik Zadane
2010-02-28T09:17:00+01:00
Wincenty z Kielc- św. Stanisław
Gall Anonim- Kronika Polska
Andrzej Tęczyński- Wiersz o zabiciu
Jan długosz- Historia Polski