Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T09:24:41+01:00
R= 1/3h
4=1/3h |:1/3
h=12

h=a√3/2
12=a√3/2 |*2
24=a√3 |:√3
a=24/√3

P=a²√3/4
P=(24/√3)√3/4
P=192√3/4
P=48√3

Pole trójkąta wynosi 48√3

2010-02-28T09:25:10+01:00
⅓h = 4 / :⅓
h = 12

Wiemy, że wzór na wysokość w trójkącie równobocznym to:
h = a√3 podzielone przez 2
12 = a√3 podzielone przez 2 / *2
24 = a√3 / podzielone przez √3
a = 24 dzielone na √3
a = 8√3

Pole trójkąta równobocznego o boku a to:
P = a²√3 podzielone przez 4
P = 8√3²√3 podzielone przez 4
P = 64 * 3 √3 podzielone przez 4
P = 48√3