Odpowiedzi

2010-02-28T09:23:57+01:00
A) 100%------15
120%------x
x=18


b) 100%----130
60%------x
x=78

c) 100%----15
x -----6
x=40%
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T09:26:11+01:00
Znajdź liczbę o 20% większą od liczby 15.
15- 100%
x-120%
(teraz na ukos mnozysz)
100x=1800/100
x=18

podaj liczbę o 40% mniejszą od liczby 130.
130-100%
x-40%
(teraz na ukos mnozysz)
5200=100x/100
x=52

jakim procentem liczby 15 jest liczba 6?
15-100%
6-x
(teraz mnożysz na ukos)
15x=600/15
x=40%
1 5 1