Na życie na lądzie wpływa wiele czynników. Spośród podanych wybierz dwa główne, które decydują o występowaniu organizmów w środowisku lądowym. Uzasadnij swój wybór.

i sa takie warunki:
-dostępność pokarmu
-temperatura
-światło
wiatr
-zawartość soli mineralnych
-ilość i dostępność wody
-zawartość dwutlenku węgla
-podłoże
-zawartość tlenu

pomożecie! jak tak to napiszcie 2 i uzasadnijcie swój wybór! odwdzięczę się odpowiadając na wasze zadania! ;^^

2

Odpowiedzi

2010-02-28T09:30:56+01:00
1światło - jest potrzebne do wytwarzania poarmu przez rosliny, a rośliny stanowią pokarm, dla niektórych zwierząt
2.tlen - jest niezbędny do oddychania
10 3 10
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T09:35:13+01:00
Mam te same ćwiczenia więc na 100% dobrze xD:
Czynniki:
Temperatura-jest ważna bo gdyby temp. powietrza była zbyt niska lub zbyt wysoka, zwierzęta zmiennocieplne były by zbyt ożywione lub ospałe. Zwierzęta nie przetrwały by.
Tlen_ bez tlenu żadna istota nie przetrwa. Tym jest go więcej tym lepiej. Nawet ryby i wszystkie inne zwierzęta żyjące w stawie nie mogą żyć bez tlenu.

Nauczycielka mi sprawdzała-liczę na naj.
17 3 17