Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T09:51:06+01:00
Do życia na lądzie:
-Ciało spłaszczone grzbieto-brzusznie.
-Długie silnie umięśnione kończyny tylne.
-Oczy osłonięte powiekami.
-Palczaste kończyny.
-Wilgotna skóra umożliwiająca wymianę gazową.
-Workowate płuca.

Przystosowania do życia w wodzie:
-Opływowy kształt ciała.
-Śluz na skórze.
-Długie silne mięśnie kończyn tylnych.
-Oczy pokryte powieką.
-Nozdrza umieszczone na grzbietowej stronie głowy.
-Wymiana gazowa całą powierzchnią ciała.
-Młode posiadają skrzela.

Miałam to na przyrodzie- sprawdzane przez nauczycielkę. Więc na 100% dobrze. Liczę na naj.
64 4 64
2010-02-28T10:36:54+01:00
Przystosowania na lądzie:
-dwie pary kończyn (tylne pięcio, przednie cztero palczaste) służą do poruszania się
-powieki chronią oczy przed wysuszaniem
-workowate płuca służące do oddychania tlenem atmosferycznym
-wilgotna skóra umożliwia wymianę gazową
Przystosowanie w wodzie
-Błony pławne pomiędzy palcami tylnych kończyn umożliwia pływanie
-duże wypukłe oczy pozwalające obserwować powierzchnię bez wynurzania
-opływowy kształt ciała i skóra pokryta śluzem zmniejszają tarcie
-nozdrza zamknięte klapkami co chroni przedostanie się wody do organizmu
-u kijanek są ogon i skrzela



Miałam to na przyrodzie facetka sama dyktowała więc na 100% dobrze
;]
12 3 12