Ania zamówiła bukiet w kwiaciarni, skladajacy sie z gerber. 3 roz czerwonych, 2 roz zołtych i 1 bialej margaretki. Gerbery stanowai 1/2 calego bukietu, z czego 2/3 to gerbery koloru czerwonego.
1.Jaki ułamek całego bukietu stanowia gerbery czerwone?
2. 1/4 całego bukietu jest koloru zołtego. Ile jest gerber zółtych?
3. Ile zapłaci Ania ze bukiet?


cennik: 1 gerber-2.80 zl
1 roza- 2.10 zl
1 margaretka- 2.50
opakowanie- 2.00

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T09:49:55+01:00
1.Jaki ułamek całego bukietu stanowia gerbery czerwone?

3 roze czerwone
2 roze zolte
1 biala margaretka

łacznei 6 kwiatow

Gerber była połowa calego bukietu czyli również 6

2/3 to czerwone wiec= 6 : 3 = 2 *2 = 4 czerwone

4:12 = 1/3

Odp. Czerwone gerbery stanowiły 1/3 bukietu.


2. 1/4 całego bukietu jest koloru zołtego. Ile jest gerber zółtych?

łacznie jest 12 kwiatów, 1/4 to zolte wiec zolte sa 3 kwiaty.
Mamy juz 2 zolte roze, wiec jest tylko 1 żółty gerber

Odp. Jest 1 żółty gerber.


3. Ile zapłaci Ania ze bukiet?

cennik: 1 gerber-2.80 zl
1 roza- 2.10 zl
1 margaretka- 2.50
opakowanie- 2.00

6* 2,8 + 5* 2,1 + 2,5 + 2 = 16,8 + 10,5 + 2,5 + 2 = 31,8zl jesli z opakowaniem lub 29.8zl jesli bez opakowania.
2010-02-28T09:53:13+01:00
Ania zamówiła bukiet w kwiaciarni, skladajacy sie z gerber. 3 roz czerwonych, 2 roz zołtych i 1 bialej margaretki. Gerbery stanowai 1/2 calego bukietu, z czego 2/3 to gerbery koloru czerwonego.

OZNACZMY
x - cały bukiet
(1/2)x - gerbery
(1/2)x+3+2+1=x /-(1/2)x
6=(1/2)x /*2
12=x

1.Jaki ułamek całego bukietu stanowia gerbery czerwone?
(2/3) z (1/2)x to (2/3)*(1/2)x=(2/6)x=(1/3)x

1/3 ,czyli 4 gerbery

2. 1/4 całego bukietu jest koloru zołtego. Ile jest gerber zółtych?
(1/4) z 12 jest żółta
(1/4)*12=3

skoro 3 kwiaty są żółte, z czego 2 róże są w tym kolorze, więc pozostaje 1 kwiat - gerber koloru żółtego
3. Ile zapłaci Ania ze bukiet?


cennik: 1 gerber-2.80 zl
1 roza- 2.10 zl
1 margaretka- 2.50
opakowanie- 2.00

(1/2)x=(1/2)*12=6 gerberów
3+2=5 róż
1 margaretka

6*2,80+5*2,10+2,50+2,00=16,80+10,50+2,50+2,00=31,80 [zł]