Odpowiedzi

2009-10-18T20:07:11+02:00
Matsja – pod postacią ryby
Kurma – pod postacią Żółwia
Waraha – pod postacią dzika
Narasinha – pod postacią pół-człowieka pół-lwa
Wamana – pod postacią karła
Paraśurama – pod postacią człowieka
Rama – pod postacią księcia Ajodhji
Kryszna – pod postacią człowieka, urodzonego w rodzinie pasterzy krów, który w przyszłości zostaje władcą
Budda – pod postacią człowieka, jednak część hinduistów uważa, że dziewiątym awatarem był Balarama ( który zstąpił na Ziemię razem z Kryszną )
Kalkin – pod postacią jeźdźca (na białym koniu), którego przyjście ma zwiastować koniec obecnej Kali jugi; większość hinduistów oczekuje na jego przybycie, jednak niektóre odłamy hinduistyczne uważają, że ono już nastąpiło
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-18T20:07:34+02:00
* Brahma - Bóg, Stwórca, Demiurg , Kreator, wraz z Wisznu i Śiwą stanowi hinduską trójcę Trimurti
* Dewi - anielica, bogini, dosłownie: "światłość", "jaśnienie", świetlistość"
* Durga - niezwyciężona, niedostępna; bohaterska i wojownicza postać małżonki Śiwy
* Ganeśa - starszy syn boga Śiwa i bogini Parwati, pasterz ganów (aniołów-uczniów), pan mądrości
* Ganga - anielska bogini rzeki, dusza rzeki Gangi, wody oczyszczające ze skalań
* Himawanti - ezoteryczna bogini znana z północno-indyjskiego śiwaizmu, matka Parwati i Gangi
* Kali - groźna i wojownicza forma małżonki Śiwy
* Kryszna - awatara, inkarnacja Wisznu, dyktował Bhagawadgitę
* Lakszmi - anielska bogini, małżonka Wisznu; dawczyni bogactwa i dobrobytu
* Lalita - bogini, małżonka Śiwy czczona w południowym śiwaizmie i tradycji śriwidja
* Mahadewa - Wielki Anioł (Światłość), Imię Śiwy
* Parwati - dobrotliwa anielica, bogini, małżonka Śiwy; założycielka hatha jogi
* Saraswati - anielska małżonka Stwórcy, Brahmana; bogini sztuki i nauki
* Śakti - moc, potęga; anielska bogini mocy żeńskiej zasady wszechświata, imię tytularne bogini
* Śiwa - ideał joginów
* Śri - bogini pomyślna, anielica dobrobytu, dostatku i szczęścia
* Wisznu - Bóg Życia i Podtrzymania

Inne ważne postacie :

* Ananta - nieskończoność, wszechogrom
* Ardźuna - uczeń awatara Kryszny znany z Bhagawadgity
* Bhima - straszliwy, groźne imię bogów Rudra i Śiwa; także jeden z pięciu braci Pandawów
* Kunti - deifikowana matka pięciu braci Pandawów



Błagam odp. na moje zadanie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1 5 1