Kapitan statku polecił bosmanowi naszkicowac statek na takich kartkach.
statek ma długosc około91metrow, a wysokosc masztu wynosi okolo30metrow. w jakiej skali bosman powinien narysowac statek,aby zapelnic cała karte A4 i aby zmiescic cały statek?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T10:04:05+01:00
Musiałbyś podać wymiary tej kartki ale wyjaśnię ci o co w tym chodzi

załóżmy że wymiary kartki będą podane w cm więc m zamieniasz na cm i dzielisz wymiary statku prze wymiary kartki dzielisz długość statku przez długość kartki i wysokość statku przez wysokość kartki tam gdzie wyjdzie większy wynik dajesz do odpowiedzi Przykład:

długość statku : długość kartki = 50
wysokość statku : wysokość kartki = 60

ODP: W skali 1:60

oto mniej więcej w tym chodzi - powodzenia
1 5 1
2010-02-28T10:15:16+01:00
Wymiary statku:
a= długość statku= 91m
b= 30m 91m = 9100 cm

1:500 = 9100cm / 303,3 w przybliżeniu = 29,7cm 30m = 3000 cm
1:500 = 3000cm / 303,3 = w przybliżeniu = 9.9 cm