Łódź motorowa płynie pod prąd z prędkością o wartości 4m/s, natomiast z prądem z prędkością o wartości 6m/s. Oblicz wartość prędkości nurtu rzeki, jeżeli średnia prędkości łodzi względem wody była taka sama w obie strony. Jaka była wartość prędkości łodzi?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T10:14:57+01:00
V₁+v₂=6m/s
-<płynie z prądem>
v₁-v₂=4m/s
-< płynie pod prąd>

2v₁=10m/s /:2
v₁=5m/s
v₂=1m/s


Mam nadzieję,że pomogłam ;))
2 5 2
2010-02-28T10:17:32+01:00
Witaj
dane
v1=4m/s prędkość łodzi pod prąd
v2=6m/s prędkość łodzi z prądem
x - śr.prędkość własna łodzi
y - prędkość prądu

x+y=v2=6m/s
x-y=v1=4m/s
------------------
2x=10m/s
x=5m/s wynosiła śr. prędkość własna łodzi
y=6-x=6m/s - 5m/s = 1m/s wynosiła prędkość prądu.

.............................pozdrawiam
3 5 3