Odpowiedzi

2010-02-28T10:20:29+01:00
A.m Al2(SO3)3 = 2*27+3*32+9*16=54+96+144=294 u
b. m C3h7 COOH = 3*12+7*1+12+16+16+1=88 u
c. m HBr =1+79= 80 u
d. M - nie ma takiego pierwistka chyba coś źle spisałeś ;)
2 1 2
2010-02-28T10:21:22+01:00
Masę cząsteczkową każdego pierwiastka odczytujemy z układu okresowego.
a. Al₂(SO₃)₃= 2×27u+3×32u+9×16u=294u
b. C₃h₇COOH= 3×12u+7×1u+12u+16u+16u+1u=88u
c. HBr=1u+80u=81u
d. M nie ma takiego pierwiastka ;P
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T10:21:24+01:00
A)
Al2(SO3)3 = 2* Al+ 3*(SO3) = 2*27u + 3*(32u+3*16)= 54u+3*80u=294u

b)
C3h7 COOH =3*C + 7*H +C+2*O+H= 3*12u+7*1u+12u+32u+1u=36u+7u+12u+32u+1u=88u

c) HBr= 1u+80u =81u

W d) niestety nie wiem co to jest za związek.
Pozdrawiam;))